Formarea unor comportamente dezirabile, din punctul de vedere al exprimării orale şi scrise în limba română, trebuie să rămână o preocupare constantă a tuturor cadrelor didactice angajate în actul educaţional, nu doar a profesorilor de limba şi literatura română, în scopul demonstrării, la nivelul practicii comunicaţionale, a cunoaşterii şi aplicării regulilor pe care norma şi sistemul limbii române le impun vorbitorilor.
lată unul dintre argumentele faţetate aici, pentru care prezenta culegere de texte, coordonată de doamna profesor Ioana Mora, este dovada bunelor practici în ale condeiului, a practicii raportului dintre realitate şi ficţiune, instrumentat cu multă ingeniozitate de către elevii domniei sale.
Aşadar, în paginile acestui florilegiu, vă invităm să descoperiţi ingredientele scrise ale celor care, cu multă măiestrie, şi-au exprimat libertatea artei cuvântului şi a expresiei meşteşugite cu mult tâlc.
Totodată, considerăm utilă şi eficientă practica funcţională a producerii de text şi din perspectiva a ceea ce numim managementul eficient al învăţării, întrucât concepţia şi intriga textelor sunt ancorate în rezolvarea de probleme, depăşirea unor situaţii cu potenţial risc pentru protagonişti.
Prof. Amalia Gurzău